23 Mart 2011 Çarşamba

o kitap,bu kitap,su kitap




Ipad zimbirtisi oncelik oldu diye kindle'dan vazgececek degilim.
Zira belki de hayatimda yaptigimiz en mantikli elektronik alisverisinin bu oldugunu dusunuyorum. Bahsettigim cihaz Amazon Kindle adindaki e-reader, yani elektronik kitap okuma cihazi. Teknik ozelliklerine girmiyorum fakat e-ink denen teknoloji arastirilmasi gereken muhim bir gelismedir, ilginize.
Malum toplamda birer valizle gezici olarak yasadigimizdan , yanimizda kitapligimizi gezdiremiyoruz. Benim kitaplara dair sevdigim seylerden biri daha once okudugum kitabi alakasiz bir zamanda aklima geldigi anda soyle bir karistirmak idi. Fakat her seyahatimizde 1-2 kitap yanima alabiliyordum, onlari da surekli karistirmak istemiyordum.Ne yalan soyleyeyim, nedendir bilinmez bir suredir cok da kitap okumuyordum.
Sonuc olarak, kindle almamizla birlikte, butun kitaplarimi yanimda ustelik coook hafif bir sekilde tasiyabiliyorum. Bu mevzuda en cok tartisilan hep elektronik bir cihaz mi yoksa kitap kokusu mu oluyor. Ki bu mevzuda ben de eski kafali sayilir(d)im. Hala da kitap kokusunu, sahaflardan alinan kitaplari ayri severim. Fakat mektup yazmayi/almayi da seviyorduk degil mi? Simdi de e-mail yazmaya/almaya bayiliyoruz.
Son olarak ; eger eski kitap okuma aliskanligimi bana geri kazandirdiysa, butun kitapligimi yanimda tasimama yariyorsa ve zaman zaman dalip da bir kitap sayfasi gibi sayfa cevirmeye yeltenebilecegim sekilde goz yormayan ve gercege yakin bir gorunum kazandirabildiyse ben o teknolojiyi kullanir ve de desteklerim.
Maalesef henuz turkce e-kitap yok amazon'da. Yakin zamanda turk yazarlar/yayinevleri de bu konuya uzak kalmayacaklardir diye dusunuyor, en azindan umuyorum.

Peki yazar burada ne demek istemis?
Kindle cok guzel bir cihaz fakat Kindle veya baski farketmez, bol bol kitap okuyun/okutun, korsandan da uzak durun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder