22 Şubat 2011 Salı

aşçı : a. 1. Yemek pişirmeyi meslek edinen kimse




Asciysaniz eger , bunun 2 sebebi olabilir diyor ascinin biri ;
-zaten asci dogmussundur,
-issizsindir

Son zamanlarda her ikisinden de cok sayida ornek gormeye basladik.
Isini gucunu bu ugurda birakanlar,ya da alakasiz bir is yaparken bir yandan yemekle ugrasanlar, bir de issiz gucsuz olunca eh bari yemek yapayim, tarif vereyim diyenler. Hos bir de simdilerde filmlerde gorup aldananlar, heves edenler de var. Hasili moda oldu bu meslek son yillarda.

Yillarca hayalini kurdugum meslegin ascilik olmasi, beni de sonunda mutfaga soktu. Yemek yemek ve yapmak insanoglunun yaptigi en eski faaliyetlerden biri oldugu ve en temel ihtiyaclardan biri oldugu icin, okuyacak/ogrenecek/arastiracak ve yapilacaklar da sonsuz aslinda. Dibi yok bu isin. Ama bazi temelleri var. Ve eger bunu meslek haline getirmek istiyorsaniz , bu temelleri bir bilenden ogrenerek baslamak en sagliklisi.

Hep karsilastigim sorulardan biri ; yemek yapmayi seviyorum, okula gitmeyi dusunuyorum. Ne yapayim?
Genelde arkadaslarima tavsiyem su sekilde oluyor ; sabahin 7sinde 1 kg. sarimsak temizleyip pure yapmaktan tiksinmeyip , calisirken bir yandan da cayini yudumlayabiliyorsan, sabahtan aksama kadar tek yaptigin is patlican kizartmak oldugunda o gunun aksaminda isi birakmayacaksan,herkesin eglendigi saatlerde (ozellikle haftasonlari , yilbasi aksamlari ,bayram,seyran) onlarla olmak yerine calisabileceksen neden olmasin? :) Cunku bana da bunlar soylendi! Soylendi ve de gordum, yasadim.
Henuz yolun cok basinda olmama ragmen , bunlarin bilincinde ve hala istekliyim. Insanlarla kavga edip, lanet okuyup, ertesi gun sabahin korunde mutfaga giren cok asci var. Hepsi de biraz deli! Okulda ilk soylenenlerden biri de bu olmustu bize ; bu tam bir deli isidir, neye bulastiginizdan haberiniz yok daha!
Haberimizin olmadigi cok sey varmis, ekim 2009dan bu yana teker teker ogrenmeye basladim.
Bu gorduklerimi,yasadiklarimi,okuyup ogrendiklerimi de burada zaman zaman ilgilenenlerle paylasmak isterim.

Simdilik durum bundan ibaret,

Sevgiler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder